minabetraktelser

Alla inlägg under december 2013

Av Magdalena Ahl - 29 december 2013 16:20

 

Nyårsafton om två dagar...tider av eftertanke...dåtid...nutid...framtid... 

Klarhet efter klarhet...insikter kommer varje dag...

Det vänder nu..inte bara ett nytt år och en vår som ligger framför mig...

Den tiden på året som är så underbar och förväntansfull...

Nej det är inom mig...nu kan det bara bli bättre...det måste det bli...

Så mycket bättre...2014 ska bli ett sånt år....

Gott Nytt År och God Fortsättning...

  

Av Magdalena Ahl - 23 december 2013 17:37

 

Så nu är då Julen här...i morgon är det Julafton...

Vintervitt i Midvinterland...snön ligger vit på taken...

Endast Tomten är vaken...

God Jul...

      


Av Magdalena Ahl - 22 december 2013 23:48

 

Bland kottar och granris ligger pumlorna i fattigmanssilver...



Spegelstjärnan...


 

Min vän Nisse....


       




Av Magdalena Ahl - 18 december 2013 11:48

 

En stund på förmiddagen då solen stiger färgas himlen i röda toner...

Mot nattmolnen som sakta försvinner reflekteras strålarna...

Ett fantastiskt skådespel i färg...

Decemberdagen är kort...snart har året kommit till ända...

Bara några få dagar till Jul...mindre än två veckor till Nyår...

Nytt år...nya mål...nya dagar...

Av Magdalena Ahl - 15 december 2013 09:46

 

 I Kyrkstugorna är det Julmarknad idag...det blir ett besök där på eftermiddagen...

Då det börjar skymma...då ljusen glimma och tindra...

Det är hög mysfaktor med vimlande besökare...

Snö och vitt har vi här i norr...dagarna är korta nu...

En dryg vecka till Julhelgen...vad fort tiden går...

Tredje Advent och jag har vaknat mjukt i skenet från levande ljus...

  

Av Magdalena Ahl - 13 december 2013 16:33


Kristallklart...



   

Bländskydd...


Reflektioner...  

Av Magdalena Ahl - 11 december 2013 18:50

 

Lummer hittade jag före snön kom...bara lite tog jag...

Det blev ett hjärta...en symbol jag tycker om...

  

Av Magdalena Ahl - 7 december 2013 14:52

 

Med ljusstake och liten lykta i fattigmanssilver har mitt gamla akvarium sin plats...

Ny funktion i sällskap med en Madonna och kvistar av lärk...

Mjukt och avskalat stämningsfullt...

Som jag vill ha det...

Skapa flashcards